Bersama kawan



Sebelum pulang ke sekolah.

  Kenapalah,sekarang ni hari cepat berlalu,kata Ain.Takpelah cepat sikit habis sekolah betultak Ain.Memangla betul tapi ko Ika tak rasa macam tak percaya ke.Kenapa pulak?Yela rasa macam baru semalam hari Selasa,tetiba hari ni dah jumaat.

  Betul jugak tapi tak kisahla.Kring!,dah jomla balik.

Di rumah Ain,

Assalamualaikum,ai mana mak aku ni.Mak mak!apa. Ain,kenapa?Takdepapa.Dah pergi mandi!baik mak.

  Selepas mandi, 

  Kedengaran bunyi telefon Ain,Hello Ika kenapa?Mak aku ajak ko pergi shopping malam ni,ko nak pergi ke.Erm,bolehla jap aku cakap ngan mak aku.Mak..Ain nak pergi ikut Ika dengan mak Ika,malam ni.Pergilah tapi jangan balik lambat.Baik mak!

Ain segera mengambil telefonnya,hello Ika mak aku kasih aku pergi.Oh yeke bersiaplah,nanti mak aku ambil ko.Ok bai.

  Ain segera menukar bajunya.Setelah bersiap,dia pun menunggu Ika di ruang tamu.Assalamualaikum! Aaaa dah sampai pun,waalaikumsalam.Mak Ain nak pergi ni.Lalu Ain memasuki kereta Ika.

Setelah sampai di pusat beli-belah,

  Mak Ika nak pergi jalan-jalan dulu ye,jangan pergi jauh-jauh ye,kata mak Ika.Ok,di sana mereka membeli baju dan lain-lain lagi.Selepas itu mereka pun pulang kerumah.Mereka sangat gembira menghabiskan masa bersama rakan.




                                       -TAMAT-

  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thanks sebab sudi baca entri misha.Dipersilakan komen :)